Müzik dinleme alışkanlıkları değişiyor

Platformda süratle yayılan bir trend sayesinde tanınan şarkılar yüzde 25-30 oranında hızlandırılıyor ve kısa görüntülere eşlik ediyor.

Spotify datalarına göre kullanıcıların değerli bir kısmı artık podcast’leri hızlandırırken şarkıları daha süratli tempoda dinlemeyi tercih ediyor. TikTok’ta hızlandırılmış müziklerin kullanıldığı görüntüler milyarlarca defa izleniyor. Bu durum müzik listelerinde de tesirli olarak sanatçıların yeni bir pazarlama stratejisi benimsemesine neden oluyor.

Uzmanlar bazı müzikçilerin yeni çıkardıkları albümlerinde müziklerin hem süratli hem de yavaş versiyonlarına yer vermelerinin yalnızca bir moda değil, kalıcı bir trend hâline geldiğine dikkat çekiyor.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir