Fransa 5 büyük ligin dışında kaldı, yeni 5 numara Hollanda

Hüriyet muharriri Karay Durkal bugünkü köşesinde Avrupa’da alınan makûs sonuçlar sonucu yerlerini kaptıran gruplara ayırdı. Yeni listeye İngiltere’yi İspanya takip ediyor. Fransa artık 6. sırada.

Fransa Ligue 1, son 5 dönemin puan toplamına dayanan genel klasmanda ‘5 Büyük Lig’ ortasında yer alsa da, 2023-24 dönemi başlar başlamaz yerini Hollanda Eredivise’ye devredecek. 2023- 24 dönemi başladığında UEFA sıralaması şöyle görünecek:

ADALILAR HÂLÂ ZiRVEDE

1-) İngiltere: 86.928 puan
2-) İspanya: 73.427 puan
3-) İtalya: 69.284 puan
4-) Almanya: 67.267 puan
5-) Hollanda: 51.300 puan
6-) Fransa: 50.581 puan

CAMP NOU’NUN ÇiMLERi MÜCEVHER OLACAK BARCELONA 30 MiLYON EURO KAZANACAK

Barcelona Kulübü, efsanevi stadı Camp Nou’daki çimleri kullanarak kendi elmaslarını yarattığı yeni bir özel mücevher serisi üretmeye hazırlanıyor. Daha evvel Pele’nin saçlarını elmaslarla harmanlayarak özel mücevherler üreten firmayla anlaşan Katalan grubu Camp Nou’nun çimlerini kullanarak birbirinden bedelli koleksiyonları hayata geçirecek.

1.5 milyar Euro’luk bir yenilemeye giren ve kapasitesi 105 bine çıkacak olan stadın çimlerini kullanarak yeni bir mücevher serisi çıkarmaya hazırlanan kulüp koleksiyona ‘Etern Spotify Nou Camp 1957’ ismini verecek.

Koleksiyonda bilezikler, kol düğmeleri, yüzükler, kolyeler, kalkanlar ve pimler yer alacak. İspanyol grubu bu üretim sayesinde yılda 30 milyon Euro’luk bir gelir bekliyor.

BARCELONA’DAN TARiHi REKOR

Karmaşık ekonomik duruma rağmen Barcelona Kulübü ticari alanlarda yaptığı satışlarda tarihi bir rekor açıkladı. O denli ki kulüp bu rekorla son pandemi öncesi dönemin gelirini bile yüzde 4 aştı.

Spotify Camp Nou’da 97,6 milyon Euroluk gelir ve kulüp tarihinde birinci kere satılan 1 milyondan fazla bilet açıklandı. Kulüp mağazalarında bilhassa erkek futbol formalarının satışında %54’lük artış kaydedildi. Spotify, PRiME ve Ambilight TV üzere mutabakatlarla da ekonomik gelirlerde rekor kırdı.

LA LiGA YAPAY ZEKA iLE GÜÇLENiYOR

Dünyanın en düzgün ligine sahip olmak için artık en düzgün oyunculara ve antrenörlere sahip olmak yetmiyor. Yarış artık daha da ileri gidiyor ve teknoloji çeşitli düzeylerde büyümede temel bir rol oynuyor. Büyük bir lig birebir vakitte yayınlarla, programlarla, taraftarlarla, kulüplerle ve korsanla gayret etme manasını da taşıyor ve bu sayede daha da gelişiyor. Burada da büyük önceliği yapay zeka oluşturuyor. Pekala, La Liga yapay zekayı nasıl kullanıyor:

KORSANLA UĞRAŞ:

1- La Liga toplumsal ağlarda yahut iletileşme uygulamalarında anahtar sözleri tanımlayarak yasa dışı içeriklerin yayınlandığı internet adreslerinin erişimine mahzur olan araçlara sahip. Ayrıyeten, La Liga içeriği olduğunu gösteren özel şifreler sayesinde yasa dışı akışlardaki imajları tespit eden bir algoritma kullanıyor.

GOL BEKLENTiSi:

2- XGOAL projesi aracılığıyla, bir vuruşun ya da konumun gol mümkünlüğünü 20 saniyeden daha kısa müddette hesapladığı bir algoritmadan yararlanıyor. Aralık, kalenin önündeki açı, pozisyon yahut etraftaki rakip oyuncu sayısı üzere farklı değişkenleri hesaba katan bu uygulama ortaya çıkan mümkünlüğü maçı veren operatöre gönderiyor.

YASADIŞI BAHiSLE SAVAŞ:

3- TYCHE yazılımı aracılığıyla, ister ulusal ister milletlerarası olsun, ana bahisçilerdeki tüm İspanyol futbol maçlarını gerçek vakitli olarak takip ediyor. Sistem, muhtemel bir sahtekarlığı tespit ederse bir ihtar oluşturarak saniyede 2 binden fazla bilgiyi işliyor. Bu sistemle La Liga, profesyonel futbolda ve kategorilerin geri kalanında epeyce sağlıklı sonuçlar elde ediyor.

LiGiN İdaresini GELiŞTiRME:

4- Bunun iki tarafı var. Birincisi, maçların tarihlerini ve saatlerini optimize etmek için kullanılan Takvim Seçici aracı. Çok sayıda değişkeni dikkate alan bu uygulama ile izlenilirliği en üst seviyeye çıkarmak ve stadyumları doldurmak öncelikli maksat. Bu sayede öteki bir büyük aktiflik yahut tertiple çakışmasını önlemek, iklim şartlarından, trafik yoğunluğuna, iki ekipten biri hafta boyunca Avrupa’da oynarsa üzere pek çok ayrıntısı göz önünde bulunduruyorlar… Örneğin iki El Clasico’dan birinin her dönem Asya saatinde, başkasının Amerikan saatinde oynanması. İkincisi ise Dinamik Fiyatlandırma aracı. İşin bu tarafıyla dataları gerçek vakitli olarak başka ekonomik değişkenlerle birleştirerek, her durum için en uygun fiyatlarla geliri en üst seviyeye çıkarıyorlar.

OYUNCULARA FOTOĞRAF HiZMETi:

5- Maçlar sırasında oluşturulan tüm fotoğraflar bir hesaplamalı görme algoritması tarafından tahlil edilip ‘Oyuncular’ uygulamasına sahip futbolculara gönderiliyor. Bu sayede maç biter bitmez futbolcular bunları toplumsal ağlarında süratli bir biçimde paylaşabiliyorlar.

PERFORMANS Tahlili YAPMA:

6- Tüm kulüplerin teknik organları Mediacoach’ta oyuncu istatistiklerini, taktik oluşumları, fizikî ve teknik performansı tahlil etmek için çok güçlü bir araca sahip. Antrenörler için hem ferdî hem de toplu olarak çok bedelli bilgiler sunarlar, böylelikle grupları için en düzgün kararları verebiliyorlar. Uygulama ayrıyeten sakatlıkların önüne geçme konusunda da yardımcı oluyor.

KULÜP iÇERiKLERiNi ZENGiNLEŞTiRME:

7- Üretken Yapay Zeka, kulüplere otomatik olarak içerik üretip birden fazla lisana çevirerek taraftar kitlelerini artırmalarına yardımcı olmak için kullanılıyor. Tıpkı halde, taraftarlara şahsileştirilmiş içerikler sunarak tecrübelerini geliştiriyor.

SPONSORLARA YARDIMCI OLMA:

8- Varlık Değerleme uygulaması aracılığıyla, bir maçın yayını sırasında sponsorların gösterimde kalma mühleti gerçek vakitli olarak takip ediliyor. Ve bu sayede onların değerleme süreçleri ve aldıkları hizmetin karşılığı raporlanıyor.

iŞGÜCÜ VERiMLiLiĞiNi ARTIRMA:

9- La Liga, Chat GPT için bir benimseme planına sahip ve mevcut olan farklı konumlarda işgücü verimliliğini artırmak için yapay zekaya dayalı tahlilleri tercih ediyor. Bu teknoloji manzara oluşturma, seslendirme, görüntü transkripsiyonu ve sunum oluşturmada kullanılıyor…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir