Avusturya Etraf, Enerji ve Ulaştırma Bakanı Leonore Gewessler, basına yaptığı açıklamada, çok sürat yapan bireylerin araçlarına yönelik yaklaşık bir yıldır üzerinde çalışılan düzenlemenin, muhalefetteki Toplumsal Demokrat Partinin (SPÖ) de dayanağı ile meclisten geçtiğini bildirdi.
Gewessler, Mart 2024’ten itibaren çok sürat yapan bireylerin araçlarına el konulacağını, bu araçların daha sonra açık artırma yoluyla satılacağını, elde edilen gelirin kamu faydasına kullanılacağını belirtti.
Şehir içinde sürat sonunu saatte 60 kilometre aşan ya da kent dışı sürat sonunu 70 kilometre aşan şahısların araçlarına iki hafta müddetince süreksiz olarak el konacağını söz eden Gewessler, bu bireylere yönelik inceleme yapılacağını, kelam konusu şahısların daha evvel emsal süratte araç kullanıp kullanmadıklarının tespit edileceğini, buna nazaran aracın şahıstan alınıp alınmayacağına karar verileceğini aktardı.
Gewessler, çok daha yüksek süratte araç kullananlar için bu türlü bir sürecin işlemeyeceğini, kent içinde belirlenen sürat hududunu saatte 80 kilometre, kent dışında ise 90 kilometre aşan bireylerin araçlarına çabucak el konulacağını bildirdi.
Düzenlemenin kusur yapan ya da muhakkak oranda süratli araç kullanan bireyleri amaç almadığını lisana getiren Gewessler, sorumsuzca sürat yaparak önemli risklere yol açan, üçüncü şahısların hayatlarını tehlikeye atan şoförlere yönelik olduğunu vurguladı.
Mecliste sandalyesi bulunan Yeni Avusturya Partisi (NEOS) düzenlemeyi hukuksal açıdan sıkıntılı bulduğu için desteklemezken, düzenlemeye karşı çıkan çok sağcı Avusturya Özgürlük Partisi (FPÖ) ise otoyollarda sürat sonunun yükseltilmesi gerektiğini savundu.